Euroica
DATUM: 2014-01-26 | TID: 10:00:00 | KATEGORI: Equestriias

Okej, nu hade jag tänkt och skriva lite om vad som hänt under tiden vi varit borta.. 
 
Euroica blev halt för ca 6 veckor sen och liksom "släpade" hoven i traven.... Och det berodde på att hon hade halkat/ramlat i hagen. Och då fick hon vila i två veckor. Sen tycke vi inte att hon verkade halt så vi satte igång henne igen, men när jag longerade henne så märkte jag att hältan inte var riktigt över.. Så vi bestämde oss för att ringa veterinären. Hon konstaterade att Euroica var en halv grads halt och öm i ryggen.. Så hon fick äta metacam i 10-12 dagar och skulle bara skrittas i 3 veckor. Nu har det gått 3 veckor och veterinären var tillbaka till oss i fredags. 
Vi började med att longera henne, vilket inte såg bra ut!! Men efter att hon fick galopera några varv så såg det mycket bättre ut. Hon släpade inte hoven och såg inte halt ut alls, hon var inte öm i ryggen heller. Så vi tror att hon mest är stel. 
 
Så nu har vi bestämt att hon ska sättas igång igen! Vi ska göra ett schema till intervall träning. Vi kommer bara att skritta och galoppera. Alltså ingen trav.. 

idag så ska hon bara skrittas, tar nog en lång tur i skogen. jag har ridit väldigt mycket i skogen under dom senaste 6 veckorna. Det ärganska tråkigt att lixom bara skritta i ridhuset i 1h liksom.. ;) 
 
Tills vidare ha en bra söndag! 
 Eurica och hennes pojkvän Plexus 
/ALVA

 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?