Gårdages ridpass + lite om idag
DATUM: 2013-09-14 | TID: 20:21:36 | KATEGORI: Tilda

Hej, somnade jättetidigt igår så skriver om ridpasset nu istället haha..
Valde Fläcken, vi red ute i paddocken så hade väldigt mycket plats vilket var skönt. Red fram självständigt, i början ville han inte fatta galopp men det gick med lite vilja haha. Sen skrittpaus och så fixade Johanna ett fyrkants spår och sa att vi skulle rida som om vi red in unghästar, så dom skulle lyssna på mycket tryck från benen, så vi börja med att korta stiglädrerna 6 hål och la sen upp dom framför sadeln, så gjorde vi lite skänkelvikningar i trav, ryggade ibland och lärde oss hur man verkligen gör, sen ibland skulle johanna bara säga hur vi skulle göra så skulle vi säga vilken svängning vi gjorde, och sen skulle vi trava och bara hålla i inre tygeln och göra volt tillbaka ibland, vart lite skumpigt men klarade mig ;) Sen jobbade vi på volter i både trav och galopp, gick helt okej, jobbade med att länga och korta stegen i traven och de gick bättre och bättre för varje gång, i slutet av lektionen lyssnade han bra på bara vikthjälper så är väldigt nöjd, skrittade av dom och satt av sen, tror vi skulle ha samma nästa vecka!
 
Idag har jag sett på amerikans fotboll med mamma eftersom det är pappa som är tränare för det laget, dom vann, fattade ingenting i början men fattade mer och mer ju mer tiden gick, kommer äskert gå på fler matcher!
 
FÖRESTEN så kommer jag börja hjälpa Alva med Dexter på torsdagar vilket gör att jag kommer rida en gång till i veckan, plus att jag ska börja springa 2 dagar i veckan och göra situps, är verkligen pepp på de just nu så bäst att börja när man väl vill ;) Men nu ska jag fortsätta kolla runt på fb, kraaam
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?