Dagens ridpass 7/9
DATUM: 2013-09-07 | TID: 20:33:16 | KATEGORI: Julia

 
 
Hej på er! Blev fläck för tredje gången i rad nu, har bara ridit honom den här terminen haha. Men han är en häst jag verkligen vill hitt aknapparna på.
 
Idag var det ju tävlingar så vi var tvugna att rida inne i lilla ridhuset. Det kändes faktiskt annorlunda att vara inne när jag haft honom ute bara. I början tryckte han sig inåt mitten hela tiden och jag var verkligen tvungen att jobba med ytterskänkeln. Red mycket innanför spåret och rakriktade, ibland blev det lite vingligt och han var lite svår att få rakriktad, men det gick bättre och bättre! Vi gjorde lite olika tempoväxlingar, slingriga vägar och vilade sen på långa tyglar.
 
När vi vilat ett tag galopperade vi. Han lyssnade direkt på mina skänklar och tog värsta skutten in i galoppen och han var väldigt pigg. Red mycket på de stora volterna i galoppen och försökte få honom samlad, ibland drog han iväg lite.
 
Vi gjorde också så att vi vände upp vid se i kort trav en och en och skulle göra halt i mitten och det gick super! Sen vände vi upp igen och skulle göra 3 volter på medellinjen, varannan höger och varannan vänster. Gick helt okej, han försvann mycket utåt och förstorade volten så fort jag råkade ta tag lite i innertygeln.
 
Sedan gjorde vi samma sak i galopp fast med 1 volt, han blev väldigt springig och det blev väldigt trångt så han gick in i väggen lite smått, hans galopp var rätt stor så vi fick inte riktigt plats.
 
Han var riktiiigt svettig efteråt. Lektionen gick helt okej, är nöjd! Har ju faktiskt inte ridit han så mycket. Nästa gång är det hoppning, om fläcken får gå på hoppningen vill jag gärna testa hoppa honom! :)
 
 
gammal bild på pricken & fläcken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?