18 SEPTEMBER 2013
DATUM: 2013-09-18 | TID: 20:37:14 | KATEGORI: Tilda

Hej! Vaknade runt 8, tog min pencillin och la mig sen och kollade på 3 avsnitt av one three hill.
Sen kom pappa in vid 10 och sa att jag skulle börja fixa mig för skulle vara hos farfar 11, men när jag ätit frukost såg jag att klockan var 10 i och tar typ 10 min att gå till farfar, så ringde han och sen fixade jag mig och sen kom han efter en kvart. Åkte först till mammas jobb och hämtade mina ridkläder och sen åkte vi vidare mot stallet. Gick direkt in i privat där jag mötte wilma, sara, frida och victoria, så vi snackade en stund sen gick jag och bytte om och sen gick vi till Camilla och sa vilka vi ville ha, jag sa fläcken först men ändrade mig och tog Greta, så borstade henne och kratsade hovarna, sadlade sen och sen när jag tränsade så var typ båda sidoremmarna snurrade så Anna fixade på ena sidan och jag på andra och sen gick jag ut till dom andra och satt upp vid muren. Tog ett tag att fixa lädrerna men när det var klart så skritatde vi först till flisen där dom ville ta lite bilder på dom till deras blogg (vrsare.blogg.se) och medans så skrittade jag runt lite, sen tog vi bilder på alla oss tillsammans och sen skrittade vi till paddocken och skrittade nått varv sen började vi trava. Travade på långa tyglar först och kände att hon var framåt, hade långspö också, love<333 Anyway, kortade tyglarma efter ett tag och travade i båda varven och sen galopperade jag, kändes bra, stog upp i lätt sits nått varv och då när jag skulle peta på lite med spöt så bockade hon så tyglarna drogs ur mina händer nästan helt, höll vid spännet hahah och hamnade precis på sadelvalvet, hahah dog lite, fick upp tyglarna fort och fick hålla in henne den långsidan, skrittade sen ett tag och efter en stund hoppade jag av och tog av sadeln. Vart uppkastad av Wilma som fotade oss (tack wilmutttt!!!) hade inga planer för ridpasset så vart mest lite mysridning, utan händer och så. Red även lite utan stigbyglar i alla gångarter och i jockeyläder nått varv i alla gångarter innan jag tog av sadeln. 
 
När jag red barbacka så övade jag ganska mycket på min balans i traven, kändes riktigt bra efter en stund faktist, lät henne rulla på med ganska långa tyglar medans. Skrittade sen igen en stund, jobbade på en volt en stund och gjorde skänkelvikningar då och då. Mös red sen mest lite, skrittade mest runt, tog öronbilder och klappade massor på henne. Körde en sista galopp och då släppte jag tyglarna också och körde lite balans. Med sadel så travade jag också och red lätt utan händer och övade på att hon skulle stanna när jag satt mig ner i sadeln, gick också bra. Hon var verkligen bäst idag, så himla gullig och positiv hela tiden! Skrittade av en snabbis på flisen och sen satt vi av, ställde in henne och gick sen och hämtade sadeln. Borstade av henne och kratsade hovarna och sen gick jag och hämtade sadeln, upp på cafet sen och åt, var sen i privat ett bra tag med sara och victoria och sen följde jag och S med V en bit till bussen och efter ett tag drog Sara och Frida också, tror Wilma drog också haha. Borstade greta noga, manen osv. också, pussade massor på henne. Hon gick på lektion vid halv 5 så hämtade havre och mockade och åkte hem efter det. 
 
Imorgon ska jag och Julia med Janina till hennes hästar, men mer om det imorgon. Kram!
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?