FÖRLÅÅÅT
DATUM: 2013-10-02 | TID: 07:57:51 | KATEGORI: Tilda

VET ATT JAG LOVADE ER ETT INLÄGG, MEN INTERNET VILLE INTE SAMMARBETA OCH APPEN FUNKAR INTE HELLER. Men tänkte berätta lite om dom senaste dagarna och ridpassen.
 
Torsdag, red Dexter, jobbade mycket utan stigbyglar och lite lydnad eller vad man ska säga, fatta galopp, skritt halt, trav osv.. jobbade på volter en stund också och då var han riktigt fin! Slutet av passet jobbade jag på galoppbyten, skrittade av lite inne och en snabbis ute, snabbt in sen och borstade av han noga, hade salva på såren och mockade, fyllde vattenhinkar och all mat osv. och åkte hem sen. 
 
Fredag, valde Greta, red fram i lilla ridhuset barbacka och tänkte hoppa barbacka också men då sa Johanna att vi skulle hoppa i stora så satt på sadeln sen efter framridningen och så gick vi ut i stora, gick faktist jättebra! Hoppade fram på ett litet räcke och sen började vi med övningen. Vi hoppade på ett ganska böjt spår, men kom över alla gånger, hon var lite seg ibland men annars gick det super, på slutet höjde Johanna ett av hindrerna några hål så fick vi avsluta på det i ström, det gick också jättebra, är supernöjd! Var hemma själv sen till halv 12 nånting. 
 
Lördag, var bara hemma, åkte in till julia sen och sov där.
 
Söndag, jobbade på tävlingarna, men eftersom julia jobbade i stallet så fick jag gå upp tidigt med henne och var i stallet en timme innan alla andra som skulle jobba på tävlingarna haha, tog in och ut hästar till hagen, mockade osv. Sen var jag ringmaster hela dagen, fast vi bytte ju ibland och så. Fick vääärsta crushen på den nya vita lilla saken, sååå söt hon är, dog. 
 
Måndag, stallet, Greta gick lektion så var ute med Marion när hon betade med Laban och sen gick vi och kollade på julias lektion, fotade henne och mockade snabbt efter det, åkte hem. 
 
Tisdag, hemma och sjuk hela dagen, sjukt tråkigt men min bror kom en stund för han skulle hämta saker till sin nya lägenhet. 
 
och idag ska jag till stallet efter skolan och sköta Greta, och sen har det tydligen kommit en till ny häst så ska kolla lite på den också. 
 
Saknar Pegasz.
 
 

♥ SKRIVET AV Emma

:( <3 <3 Kraaaam

DATUM: 2013-10-02 | TID: 20:48:32
BLOGG/HEMSIDA: http://emmaostensson.webblogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?