Galoppombyten på Julle!
DATUM: 2013-11-02 | TID: 22:49:41 | KATEGORI: Julia

Halloj! Idag red jag äntligen, kändes fett längesen fast jag bara vart borta i lite mer än en vecka. Jätteskönt att träffa hästar i alla fall! 
Var först att välja, ville ha Capitol men han gick inte så Jenny tyckte jag skulle ta Julle, en av de nyaste hästarna. Ett 6årigt fullblod. Han var faktiskt jättetrevlig! FRamridningen gick rätt bra, han lyssnade och var framåt och var liksom snäll, det var ingen häst som gjorde lite som han ville. Urhäftig galopp, jätteskän faktiskt!! 
Sedan på övningen blev han rätt pigg och det såg väl inte jättefint ut, men han försökte i alla fall och sedan var det jag som inte riktigt fick honom samlad och så. Lätt en häst jag vill rida igen i alla fall! :) 
 
Efter ridlektion gick jag upp til cafet med Anna, vi åt och sedan satt vi med Vera och Ellen en stund. Gick ner och hade teori  och när den var slut mockade vi åt Capitol för att han gick på lektion. När Anna åkte hem hjälpte jag Jenny och Amnda lite och Richie hann inte gå ut i hagen så fick gå en liten långpromenad med honom, myyysponny! Hjälpte till att fodra och satt på kontoret. Vid 5 smalades Usek och vi hade sedan luciaträning för barnen! 
 
Tog sedan bussen hem, duschade och sen ut till stan och träffade några.
 
Bjuder på en bild från New York, Kraam
/Julia
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?