dagens ridpass Euroica
DATUM: 2013-11-15 | TID: 22:35:05 | KATEGORI: Equestriias

Hej på er, idag åkte jag först till stallet på morgonen innan skolan.. Dexter måste ha sin medecin varje morgon tills på tisdag..Så ingen sovmorgon för mig.. 
Okej, dagens ridpass var väldigt bra. galopperade över lite kavaljettibommar och bommar. det gick super bra. Försöka mest att få henne lugn och sänka huvudet. Det gick väldigt bra faktiskt. I uppvärmningen var hon PIGG! 
gjorde mycket halvhalter och volter, böjdaspår. hon var ganska stel så jag travade och skrittade på böjdaspår. Hon kändes lite bättre i slutet. Själva övningen gick till så här att jag hade två bommar först på varje långsida. galopperade över en av dom och om det kändes bra kom jag på den andra, och om den kändes bra kom jag en gång till osv. Och sen höjde vi till kavaljettibommar, typ 20-30cm. Första gången vi höjde blev hon ganska pigg, drogupp huvudet och drog nästan iväg med mig lite. men hon var lätt att få tillbaka. Vi hade kort fin galopp hela tiden. Jag ska försöka att lägga upp en video i veckan på när jag rider henne. Så ni kan få se hur det ser ut osv :) 
 
Hoppas nu att ni har en bra helg! 
/ ALVA

♥ SKRIVET AV Sandra Lindgren

Gud vilken fin häst

DATUM: 2013-11-22 | TID: 17:18:01
BLOGG/HEMSIDA: http://ssandralindgren.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?