Tre avramligar på en halvtimme..
DATUM: 2013-03-19 | TID: 18:12:56 | KATEGORI: Allmänt

Tjenaa, 
Skulle bloggat igår men var för trött för det.. Igår så tog jag iaf hand om två hästisar!
Så när jag kom dit började jag med att fixa mat, vatten och mocka. Tog typ 40 minuter, gick riktigt fort!! Efter det så började jag med att hämta dexters sadel, och när han och jag var klara så gick vi in till ridhuset! Skritade fram i ca 10 minuter, travade fram i 10 minuter (hade helt långa tyglar då) Och sedan började jag korta in honom mer och mer. Började ställa lite mer krav av honom, av och igångsättningar. Han kändes jätte fin i kroppen. Tog en pause i kanske 5 minuter och sedan började jag skritta honom i form, hade bra tempo hela tiden, fick med hela hans kropp.. Så jag är väldigt nöjd! Gjorde samma sak i traven, då blev det lite klurigare.. Men efter en lite stund gick det super bra! Skritade sedan av tills han hade torkat (15-20 minuter) 
Efter Dexter så var det Puffs tur att motioneras lite.. Lät honom skritta fram själv i 5 minuter, sedan så började jag öka takten lite, kortade tyglarna osv. Efter 5 minuter till så började jag trava honom, då var han ganska pigg.. Men tillslut lugnade han sig. Efter kanske 5-10 minuter så tänkte jag galoppera lite, fast nej! Det ville inte han.. så han började bocka med mig och jag tappade såklart balansen och föll sedan ner i marken.. Men jag satt upp igen, och försökte samma sak igen, han bockade inte lika mycket då.. Men helt plötsligt drog han ner huvudet och jag föll med ner! Hehe.. då kände jag min lite dålig! 
Satt upp igen och då hade jag lagt fram en bom som låg på marken, tänkte att jag skulle galopera över den. När jag kom på bommen hade jag bra fart, han var pigg och det verkade som om han skulle galoppera över den.. Men när jag hade stält mig upp så svängde han medans jag för rakt fram.. Fick typ skrattanfall för mig själv. Men 
jaja nu blev detta inlägg en bibel! Hoppas ni läst det ändå! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?