Surprise
DATUM: 2013-03-10 | TID: 19:31:34 | KATEGORI: Info

Dream Boy f. 1996

Hinner inte med greta på lördagarna och skulle skött han förut. Så, ja. Detta är min nya "sköthäst" eller medryttarhäst, eftersom jag kommer rida honom när han vilat klart eftersom han vart skadad. 
 
Kommer gå med honom och rida någon av dom andra hästarna, men ja.
Enligt ägaren har han en väldigt bra stam, bland annat är hans morfar ego boy (googla).
 
Han är vääärldens goaste i all hantering. Kan testa en ibland i början på uteritter men är supersnäll i paddocken.
Det är mammas kompis häst och jag har suttit på honom en gång förut. Han rids på hackamore och oftast barbacka, när jag red hade jag en barbacka sadeln men ägaren brukar bara rida barbacka!
 
Har gått lätt b en gång i tiden och tävlat i distans när han var ung. hans mamma heter donna maj och är 27 år, mår bra, hon var Sveriges bästa tonerspels häst när hon var ung.  
 
Det är i stort sett allt jag vet om honom, och att det är ägaren som fött upp han själv och hans mama föddes också hos henne. 
 
LIte smått rörigt inlägg men nu vet ni! Är verkligen supertaggad eftersom jag är helt nerkärad i hästen. 
3 bilder som är tagna från ägarens facebook och en från när jag red honom för första gången.
Bilderna är över 1 å gamla.
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?