Stöten!
DATUM: 2013-03-17 | TID: 23:08:09 | KATEGORI: Julia

Halloj! Nu är vi ju i stöten, åkte från sthlm ungefär 10-11 och kom hem ca kl 17. Det var rätt jobbigt att sitta i bilen, men vi stannade ju upp en gång för att käka lunch i gävle. När vi kom upp vid fjällen och sälen så fick jag lock för  ören, haha det var verkligen huuur jobbigt som helst. Trodde jag skulle ha det hela tiden när vi var här men det har försvunnit, jag har väl vant mig eller nåt. 
När vi skulle hitta till stugan åkte vi fel ett par gånger, det var svårt att hitta huset då det inte stog på skyltarna osv, det var dåligt beskrivit. Men när vi väl kom till stugan åt vi lite kaka som jag och vilma (min 3åriga kusin) hade bakat. Det var en blå sockerkaka, både inuti och glasyren på haha. Men den var god, sen packade vi upp våra grejer och sedan åkte jag, farmor, Inger och Vilma (alltså jag, min farmor, min kusin Vilma och Vilmas mamma) och hyrde skidor, pjäxor, stavar, köpte liftkort och bokade skidskola för både mig och Vilma. Jag har liksom aldrig åkt skidor haha. Det tog ett tag att fixa pjäxor till mig haha, då dom antingen var för stora, eller så var dom för smala eller bara allmänt obekväma. Men hittade i alla fall ett par som blev bra.
Det är verkligen en annan natur här, berg, snö och skog. Luften känns också mycket friskare och det är väldigt skönt att vara ute. 
Huset vi bor i är fint, även fast hyresvärden inte har gjort allt så bra, då det är lite saker som vi inte är så nöjda med. Men det finns tre badrum, 4 rum med flera sängar i varje, öppna spisar, fint kök, ett stort vardagsrum och en bastu som vi har bastat i. Hur skönt som helst! Det är också ett rum som ett vardagsrum, eller mer som ett sällskapstum där det finns sånt här fobollsspel och hockeyspel. Det finns också spa, badhus osv lite längre bort från stugan som vi ska till nån dag.
Jag delar rum med Vilma, och jag kommer nog inte få sova så länge på mornarna då hon vaknar typ 6-7... Så jag kommer säkert vakna av att hon ropar: " Julia, Julia ska vi leka? ska vi spela? kom vi ska åka skidor". 
 
Imorgon har vi massa saker att göra, kommer nog uppdatera vid den här tiden imorgonkväll, eller kanske tidigare. Vi får se när jag orkar, vi kommer ha full rulle hela dagen som sagt! 
 
Nu skrev jag långt, haha. 
Men kram på er! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?