Ridpass 30/3
DATUM: 2013-03-30 | TID: 22:38:44 | KATEGORI: Julia

Hello! Kan verkligen säga att jag är sååå nöjd över ridpasset! Valde först och tog Capitol, kände att det var ett tag sen nu! 
Först skrittade vi 1-2 varv på lång tygel, sedan jobbade jag honom lite lätt 1-2 varv innan vi började trava. Han var lite småseg första varvet, men han piggnade snabbt till och lyssnade jättebra på skänkeln. Vi skulle jobba mycket med sits,avbrott och igånsättningar och att hästen ska lyssna. Isabell sa liksom vad vi skulle göra och vart. Vi gjorde lite skänkel vikningar och han kändes sååå fin, i både skritten och traven. Sen vilade vi på lång tygel när vi gjort det i trav och skritt. Sen red vi på stallvolten, gjorde lite igångsättningar från skritt till trav, trav till skritt och sen halt och så. Han lyssnade på mig sjukt bra, han var så lyhörd och jag kunde göra så små hjälper som han lyssnade till direkt. Sen galopperade vi på spåret, han lyssnade på min galoppskänkel direkt. Men vi hade inga stigbyglar och min fot glappade rätt mycket och då bröt han av till trav direkt  (han var alltså väldigt lyhörd idag haha). så jag fick ta stigbyglarna och det gick mycket bättre! Sen sa Isabelle när vi skulle börja trava, bryta av till skritt och sådär. Lite igångsättningar och avbrott. Sen galopperade vi i andra varvet, shit vilken fart han fick! isabell ba vad fin galopp du fick men några sekunder efter ba men du har väl kontroll på han haha. men det hade jag, för direkt när jag skulle vända över gjorde han som jag sa. 
Sen gjorde vi en övning där man skulle skritta på kortsidorna, galopp på en långsida och kort trav på en långsida. Det gick så himla bra! Han gjorde som jag sa direkt och eftersom jag hade så bra kontroll över han (och hon som hade robin fick också göra det för hon var jätteduktig på honom) så fick jag göra lite olika saker med honom i traven. Typ som att göra lite skänkelvikningar, öppna osv. det gick bra så då skulle vi först fatta galopp på galoppsidan, avbrott och sedan galopp igen. Då gick det inte sådär jättebra (det gick inte dåligt) men eftersom han är så stor så måste man ju samla ihop honom. Men det var bara första gången som han inte fattade galopp efter avbrottet och de andra två gångerna gick det finfint. 
Sen avslutade vi med att göra lite skänkelvikningar igen, gick toppen toppen. 
Fick massa beröm av Isabell, att han var sjukt fin och att jag var dukstig och att vi var jättefina tillsammans, det behövdes verkligen<3
 
Serisöt allt kändes så himla bra idag, verkligen allt. Vet att det inte var perfekt haha , men för mig var det det faktiskt. Han var såå fin och jag kände mig faktiskt lite bra jag också om man får berömma sig själv :) Bästa hästis<3
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?