MIN ÅSIKT OM ATT ÄTA HÄSTKÖTT
DATUM: 2013-03-07 | TID: 12:55:00 | KATEGORI:

okej nu ska jag ta upp det här med att äta hästkött. 
Och det här är MIN åsikt, så om någon annan tycker att den är helt "fel" eller så och vill kommentera något så tycker jag att ni ska kommentera lite "vuxet" och inte slänga ur sig något om att jag är dum i huvudet eller så! :) 
 
Jag själv tycker att det är fel att äta hästkött. Eller fel är väl fel att säga, men jag skulle aldrig äta det, ingen chans. Tyvärr har det ju blivit så när jag ätit på ikea, men jag skulle aldrig göra det om jag visste att det var det. 

Jag har sett att vissa hästmänniskor säger åt andra att inte äta det, Men vissa personer kan faktsikt gilla köttet. 
Så  man kan inte tvinga någon till att inte äta det, det är upp till var och en. 
Vi människor äter ju ko, gris osv och tänk om det sitter någon koägare och verkligen älskar sina kossor lika mycket som vi hästmänniskor älskar hästar och sedan säljs det köttet överallt. Det känns väl likadant för dom, eller? Vegetarianer då, för dom är det väl svårt att se folk äta all slags djur? Så jag fattar liksom inte vinken om att tvinga andra att inte äta det när vi sitter och proppar i oss annat slags djur. 
 
Däremot är det helt fel att dom inte har skrivit att det var hästkött i Ikeas köttbullar och felix lasagne tex. För det finns ju dom som inte alls vill äta köttet (som jag). Så det är sjukt tycker jag, lite respekt borde man ju ha mot varandra. 
 
Jag vet inte om ni förstår vad jag menar men det är i alla fall vad jag tycker. Och som jag sa, jag skulle aldrig äta det (hmmm.. yes jag är väldigt irriterad på ikea för att jag har ju ätit deras köttbullar.. -.- ) 
 
Dom här bilderna om findus och att hästarna springer och dom här skämten tycker jag inte heller om, inte ett dugg roliga, men alla tycker väl inte om hästar så ja..
 
Hoppas att ni förstog och hoppas att det finns någon som läser detta som håller med mig! 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?