Gårdagens ridpass
DATUM: 2013-03-05 | TID: 09:03:37 | KATEGORI:

Kom till stallet och fick veta den tråkiga nyheten, att Nathalie, hästen vi hade på prov inte skulle stanna och att Pricken som vi haft på lov åker hem idag.
 
Valde sist, frågade lena om jag kunde få pricken men han gick inte.
Så valde greta, hon var på lektion så pratade med lena om en sak och gick sen och bytte om.
 
Fixade stiglädrerna, spände gjorden och satt upp.
På framridningen var hon rätt seg, vart lite bättre när jag fick ett långspö, men tyckte det spöt var sjukt obekvämt haha.. men ja, fick lite dålig galopp men annars var det bra.
 
Sen när vi ridit fram och skulle skritta på långa tyglar så tog jag av sadeln, skrittade och sen gick vi in på volterna, red på dom i både skritt och trav ett tag, vi skulle blunda några steg när vi tyckte det kändes bra osv.
Tyckte jag fick rätt bra form och så, helt okej och var faktist nöjd. Sen bytte vi volt så vi körde i andra varvet och det går ALLTID bättre för oss (mig&g) i högervarvet så där vart det myycket bättre, hon vart piggare också så fick bättre bjudning och så.
 
Sen kom vi i höger varv, gjorde skänkelvikning några steg in från spåret på långsidan, sen skänkelvikning ut igen. Sen på andra långsidan gjorde vi serpentinbågar fram till medellinjen och tillbaka. Tyckte det gick bra ibland och mindre bra ibland haha, satt av nöjd iallafall, dutti hest!
 
Efteråt gav jag henne och mozart havre och sen borstade jag av henne noga, hon hade blivit rätt svettig så borstade med min vanliga, ryktborste&skrapa, magic brush, ryktsten och sen borstade jag manen och redde ut svansen med fingrarna.
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?