Dagens ridlektion 22/3 - Tilda
DATUM: 2013-03-22 | TID: 22:22:23 | KATEGORI:

Valde choco, var ett bra tag sen!
 
rst skrittade vi fram på lång tygel sen travade vi och kortade tyglarna mer och mer tills dom var bra, rätt längd liksom. Så red vi självständigt, red rakt igenom, snett igenom och mycket volter och så några halter. 

I uppvärmingen sen så övade vi på att stå upp i både trav och galopp.
I traven kändes det lite "flaxigt" först, men sen fick jag upp överkroppen lite och så vart det mer balanserat.
Sen stog vi upp i galoppen, och då övade vi på att öka och minska. Gick väldigt bra, särskillt att öka, fast mina axlar böjdes typ fram lite, så fick sjukt ont i ryggen eftersom jag hela tiden försökte få bak dom och då spände jag mig i ryggen, så satt mig några steg och började sen om, då gick det mycket bättre. 
 
Sen vilade vi på lång tygel, så skulle vi göra halt med bara sitsen, gick åt helvete haha.
Tog av mig min väst (inte skyddsvästen då, utan västen som en jacka liksom.) 
 
Sen gick alla in på mittvolten (vi var bara 5 stycken.) Skrittade på den, ställde och så, sen gjorde vi öppna på böjt spår. Har aldrig gjort öppna förut så vart lite trixigt men gick bättre och bättre, tillslut kändes det väldigt bra flertal gånger, fast C tyckte det var lite jobbigt och kastade med huvudet då och då, bus. 
 
Vi körde så i skritt i båda varven sen körde vi även lite i trav. Tänkte mycket på min sits och att hon skulle trava långsamt. Sen spred vi ut oss på stall&läktar volten, jag hamnade med victoria&capitol & alva&promise på läktarvolten, där ställde vi dom mest, vid den "stängda" delen av volten (mot läktaren, alltså vid väggen) skulle vi göra öppna sen vid den öppna delen (i mitten av ridhuset) skulle vi ställa dom utåt. Öppna gick sådär men ställningen gick ganska bra, var nöjd iallafall!
 
Sen ta vi upp stigbyglarna och jobbade dom i trav ett tag, gick bra, fast öppna gick knappt men ställningen gick rätt bra (igen) Sen galopperade vi och då behövde vi inte göra öppna och så, men gick bra tills hon böjde hela kroppen själv och försökte springa ut i mitten, hon börjadeväl tycka det var jobbigt, så var på henne och fortsatte men sen tog jag stigbyglarna och var på henne så hon skötte sig, så jag inte skulle hoppa av missnöjd. Och då gick det super!
 
Sen travade & skrittade vi av dom, gjorde halt, satt av, och ja, normal stuff, bästa ponnybus, gud vad jag tycker om att rida henne!
bjuder på bilder från i somras.
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?