Dagen hos D
DATUM: 2013-03-24 | TID: 18:29:38 | KATEGORI: Tilda

Kom till D vid 1, bytte om i sadelkammaren och gick sen ut till hagen och kliade på han, han stog typ längst bort.. Gick sen in igen och så pratade vi lite, sen tog jag hans grimma och ett kedjegrimskaft och så gick jag och linnea ut i hagen för att ta in honom. Han drygade lite först och bara vände sig om och gick, bara för att jävlas. Men efter bara några minuter fick jag på grimman och grimskaftet, så gick vi in i stallet, tog en stund eftersom det är rätt mycket snö och is men vi kom in hela iallfall.
 
Ställde han på gången och linnea ställde alfons mitt i mot. Drog med rykstenen ett bra tag, äkta pälsboll det där, låg massor av päls på golvet sen.. Tog sen en vanlig blå lite hårdare borste och borstade av han. Sen frågade linda om vi ville skritta på åkern, snacka om att jag blev glad!
 
Så lånade en hjälm och sadlade sen gick vi ut och satt upp, Linda på Alpha, Linnea på Alfons och jag på Dreamarn. Vi tänkte att vi skulle skritta runt åkern, linda först, linnea 2a och jag sist. Men vi kom inte så långt förns Alfons började gräva i snön och la sig ner och började rulla. Som tur va så hann Linnea slänga sig av.
Men sen ville inte hon rida han något mer så vi bytte, så Linda satt av Alpha och slängde upp Linnea på D och höll imot när jag satt upp på A.Sen fick hon gå ett bra tag tills hon hittade en sten så hon kom upp igen.
 
Så vi red ett bra tag, A var pigg så han travade ibland, men gjorde många halter och så. Och fölungen (Nästan lika stor som Alfons som är C, fölet är 6 månader..) sprang lös brevid Alpha som är hans mamma.
 
Anyway, mycket halter och höll han så lugn som möjligt. Vi red ett bra tag och det var riktigt mysigt, sen när vi kom tillbaka så ställde jag A på gången och linnea D, jag borstade på A ett tag och sen tog jag ut D i hagen, mös sen med stallkatten sen efter ett tag kom pappa.
 
Imorgon blir det rockis och greta som gäller, mys!
Bild från idag, linnea&D och jag&A
 

♥ SKRIVET AV Asta

Hihi ser ut som om D drömmer, på bilden.=)

DATUM: 2013-03-24 | TID: 18:34:09



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?