ÅSIKTSINLÄGG - SKÄMMIGT ATT RAMLA AV?
DATUM: 2013-03-10 | TID: 12:00:00 | KATEGORI: Tilda

Innan jag börjar skriva min åsikt skriver jag några av mina vänner och andras åsikter.
(Alla utom 1 rider på rocklunda)
 
Sara Gelin: Nej, det är roligt!
Julia Thorberg: nej, alla ryttare gör det. det tillhör ridsporten.
Lisa Svanbom: Nej. 
Johanna Karlsson: Nej då alla ramlar ju av :)
Alicia Hillerström Samuelsson: Nej, man kan ju inte rå för det haha ;)
Ellen Jansson: Näe
Hannah Åhs: Nej
Klara Lundström: Nej. Tycker det är roligt faktiskt, så länge hästen eller man själv inte gör illa sig :P
Julia Hjelmqwist: Nej inte ett dugg.
Mikaela Magnusson: Nej

Själv då?
Nej, jag tycker inte att det är skämmigt. 
Som när jag ramlade *host flög* av choco, hon hoppa och jag satt inte kvar i sadeln, slog i backen, rullade runt, satt mig upp, ställde mig upp och började gråta, anna borstade av mina kläderna, dom på cafet kollade, dom på läktarn, ridgruppen. Alla ramlar av då och då, man kan inte rå för om hästen bockar som en galning, drar tyglarna ur händerna, busar till det helt enkelt.
 
Man kan liksom inte rå för det helt enkelt, ALLA ramlar av nån gång. Första gången jag "ramlade av" hoppade jag studs, barbacka på buster, landade på fötter men efter det gled jag av några gånger. 
Första jag verkligen flög av var nogge, vi skulle hoppa och en tjej som hade choco svängde plötsligt in framför oss fast vi skulle hoppa själva, så nogge började jaga henne och han var så jäkla stark så jag dog typ haha.. nej men mellan hindret och väggen tvär vände han och sprakde efter henne och jag flög som en liten vante, allt gick bra osv. ^^
Senast jag flög av var med choco på hoppningen för några veckor sen, hon tog i som fån och ja, hon landa men jag fortsatte flyga :))))))) Hade ont i benet en vecka efter, mys haha, nej men hon är fortfarande sjukt rolig att rida haha. 
 
Sammanfattning: I stort sett ingen ryttare verkar tycka det är pinsamt. INGEN borde känna så när dom ramlar av, det hör liksom till. 
Ja, men så tycker iallafall jag. Någon av er läsare som tycker likadant eller nått annat? c:




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?