VECKANS RIDLEKTION 21/1 TILDA
DATUM: 2013-01-21 | TID: 20:19:00 | KATEGORI:

Valde choco, hon var pigg redan på framridningen och det kändes bra, lyssnade på mig och så!
Sen körde vi en bom övning, på mittvolten. 
Såg väl typ ut såhär:
Man skulle alltså komma på mitten av dom 3 bommarna mitt på volten, allt i trav. Kände att hon mest sprang ifrån jobbet så fick ställa och trycka med skänkeln och hålla om, men det gick bättre efter varje varv. 
 
Sen gjorde vi i stort sett samma övning fast såhär: 
Trav överallt förutom självaste volten där vi körde galopp. Första varvet vart kaos haha, hon bara sprang och ställdes ingenting. Men sen körde jag på volten på en gång igen istället för att trava vidare och då gick det bättre, hon var riktigt pigg men det gick bättre och bättre! Är riktigt nöjd med passet, bästa ponnyn!
 
Innan ridningen tog jag hand om greta, borstade av henne och tog sen ryktborste och skrapa så hon vart finfin, mös lite med kapten som flyttat till kaptens box, känns faktist mycket bättre nu att se boxen fylld med en glad häst än helt tom, han verkade trivas iallafall, han var riktigt mysig! Efter lektionen gav jag henne havre och mockade, satt på cafét med vännerna ett tag och åkte hem sen!
 
På måndag är det hoppning för anna, supertaggad!! Och på tisdag börjar hoppningen för roland som vi vart uppskrivna på kö till från typ slutet av november, riktigt taggad, jag och min stjärna!
Vi hööörs!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?