sporrar & hackande hälar?
DATUM: 2013-01-27 | TID: 12:41:00 | KATEGORI:

Jag är emot sporrar, det spelar ingen roll om hästen lyssnar på dom och går bättre - jag tycker att det är helt fel.
Tänk er, vill ni ha små järnpiggar in i sidorna bara för att någon som sitter uppe på din rygg vill något? Räcker det inte att man sitter och hackar med hälarna i hästens mage.
Till och med det tycker jag är fel. Det är fel att man sitter och kör in hälarna för att hästen ska gå framåt. Nej jag dömer ingen nu, det är ju faktiskt så man lär sig att göra på ridskolan. Men när man blir äldre lär man ju tänka på det. Man kan ju driva med hela benen, alltså överdelen på benet om ni förstår vad jag menar. Man kan också andvända rösten för att få hästen att lyssna.
Så sporrar och hackande hälar är verkligen inget för mig.
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?