Ridlektion 26/1
DATUM: 2013-01-26 | TID: 18:38:54 | KATEGORI: Julia

Halloj.
Idag valde jag Elina och vi skulle hoppa.
På framridningen kändes hon jättefin. I början jobbade vi bara i skritt för att liksom mjukstarta eller vad jag ska säga. Jobbade med att flytta in från spåret och sedan ut igen med skänklarna, gjorde lite volter och så.Sen i traven gjorde jag likadant. Då travade vi även över bommar, det gick jättebra. Sen samma sak i galopp, bommar då också. Det gick också bra.
 
Sen skulle vi börja hoppa. Vi skulle hoppa studs men först började vi på ett kryss som hade galoppbom framför och efter. Det gick bra. Sen skulle hoppas studs, det gick sådär. Hon drog sig ut mot väggen och ville inte riktigt hoppa. När vi höjde så tvärstannade hon framför första hindret så jag ramlade av. På fötterna som tur va, kämpade för att jag skulle hamna på fötterna för jag ville inte hamna på något hinder, inte heller på marken. Men det gick bra. Så hoppade upp och först sänkte jag koppelräcket till ett kryss, hoppade det så 2 gånger och höjde det tredje gången. De gick mycket bättre än de andra gångerna, hon drog sig fortfarande ut mot väggen på sista hindret men vi kom över.
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?