Dagen i stallet
DATUM: 2013-01-29 | TID: 22:21:06 | KATEGORI: Allmänt

/Killen är bara för mysig!/
Hej hej, idag är det tisdag och då brukar jag åka till en häst som heter dexter i skultuna! Så det var det jag gjorde idag! Kom dit vid halv 6. mockade i en halv timme ungefär, sedan så fixade jag hans hö, vatten osv.. sköte honom en snabbis! sen gik jag ut och red, tänkte rida ute först men det var kramsnö.. så jag vill inte att han ska få styltor!! Så jag red inne i ridhuset! han var super duktig idag!
 
Jag började med att skritta fram i 10 minuter, kände lite på honom. Om han var pigg eller lite små trött! Han var ganska framåt idag! Han lyssnade på shenkeln, hade inga sporrar idag.. Så han var verkligen jätte duktig idag! Sedan travade jag honom i en kvart,Kände lite på han då med. Då kändes han lite pigg men efter ett tag fick jag honom lungn och i fin form! Hade ingen speciell övning idag, så jag improviserade och gjorde lite serpentinbågar och avrått och igångsättningar! I början så var han lite små trög, men efter några varv så gjorde han sig bra ifrån sig!  
 
När jag kom in efter lektionen så tog jag av han grejorna och städade stallet lite, var själv där när jag åkte hem så det var lite små läskigt! ;) Kom hem vid 8 så då åt jag lite mat och sedan har jag gjort lite läxa! Imorgon tänkte jag åka ut till Dexter igen! Hoppas ni haft en bra dag! 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?