Veckans ridlektion 25/2 Tilda
DATUM: 2013-02-25 | TID: 22:12:58 | KATEGORI:

Valde greta, hon var redan på lektion så väntade i typ 10 minuter.
På framridningen lyssnade hon bra, svängde in i mitten ibland men fick ut henne fort igen. Vi skulle galoppera i lätt sits och jag var bakom capitol och då vart det en jäkla fart på min vita springare, svinkul haha!
 
Gjorde halt då och då för att se så hon lyssnade bra, funkade finfint!
Sen hoppade vi fram på ett kryss, gick bra! Sen tog camilla fram ett till kryss så hoppade vi dom 2 i båda varven, greta vart lite piggare men lyssnade fortfarande bra, liite vinglig men fixade det fort. 
 
Sen ställde C upp ett hinder till, och greta älskar ju studs så blev en jäkla vart haha, camilla råkade ha ner ett av hindrerna precis när jag och greta hoppade första (camilla hade ner de sista) så greta tvärbromsa så jag åkte framför sadeln haha, men ja snabbt tillbaks och så galopp igen, hon blir så stolt över sig själv så hon gasar verkligen efteråt haha, hoppade det i båda varven, vänster varv gick bäst, bra balans och så, pärlan♥
 
Sen längde camilla på avståndet på det sista hindret i höger varv så det vart studs, 1 galopp språng och ett hopp, gick skitbra, sen längde hon det andra hindret så hoppade vi en serie med 1 galoppsprång mellan varje, gick också jättebra fast greta vart svinpigg.
 
Sen längde camilla så det var hinder, 1 galopp språng, hinder, 2 galoppsprång, hinder.
Greta tog bara ett galoppsprång mellan varje så vi fick göra om ett x antal gånger, men sen lyckades jag samla henne och det slutade jättebra, båda var lika anfådda när vi travade och skrittade av haha, satt av och in i stallet, gav henne och mozart havre och borstade sen på henne och fixade med svansen. 
 
Nästa vecka vet jag inte vad vi ska göra, men vill ha greta och om vi har volter kör jag barbacka.
 
Innan lektionen fotade vi mig&greta, julia&dina och mig&mozart, vart jättebra bilder, så nu har vi några i lager;)

♥ SKRIVET AV asa

Vilken hemsida har ni eran blogg på???

Svar: blogg.se :)
equestriians.blogg.se

DATUM: 2013-02-26 | TID: 08:25:18



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?