Super dag!
DATUM: 2013-02-04 | TID: 20:39:34 | KATEGORI: Allmänt

 
Bild på mig och Choco, min ängel•
Hej hej, vari skolan som vanligt! Den rullade på som alla andra vanliga måndagar. Började 9, slutade 13:55! När jag kom hem åkte jag till rockis, hämtade lite saker som jag ska ha hos Kaiza, och pratade en snabbis med Julia! Kom till Kaiza vid 3, då började med att mocka! Det gick ganska snabbt, sen fixade jag lite med hennes sadel! Bytte Schabrak och la dit en padd! Bytte stigbyglar! När jag hade lagt dit padden så såg sadeln super bra ut! Den såg inte för stor ut eller för liten! Innan så var den ganska stor, men nu är problemet löst! Sen så började jag att fixa Kaiza lite, super snäll idag med! JAg tänkte att jag skulle skritta och kanske jogga henne lite idag. Men det ville hon inte. Hon var väldigt pigg och hade ganska mycket överskotts energi! Så då longerade jag henne lite igen! Och den här gången så gick det super bra! Travade henne i kanske 5 minuter och sedan prövade vi på lite galopp! Och då fick vi några gallopsprång! Super bra, sen gjorde vi samma sak i högra varvet (Vilket är hennes svåra varv) och då travade vi på lite i 5 minuter, och sedan så kom det lite galopp där med! Kanske blev något varv! Så nöjd över dagen!! Det känns som om vi har gjort stora framsteg på bara två dagar! När jag var klar med longeringen så släppte jag henne, då fick hon nog ur sin överskotts energi! Bockade lite, super gulig! Sen vigk vi in vid halv 7 så i var ute i kanske 40-45 minuter. När jag kom in så togjag in henne direkt, på med täcket och sedan så hämtade jag hö, vatten osv osv.. Sen är det inte så mycket mer att säga.. Tyvärr så tog jag ingen bild på Kaiza idag! Tänkte filma men det blev inte heller av. Men jag ska nog longea lite imorgon! Då kan jag lägga upp en video! Imorgon tänkte jag bara trava lite och lära känna henne lite mer! Men nu hoppas jag att ni får en bra kväll! 

♥ SKRIVET AV Caroline

Så fina ni är <3

DATUM: 2013-02-05 | TID: 21:01:06
BLOGG/HEMSIDA: http://www.nattstad.se/Carro35



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?