specialhoppning 12/2 Julia
DATUM: 2013-02-15 | TID: 20:08:10 | KATEGORI: Julia

Hoppade ju promise i tisdags men glömde helt bort att skriva om det, så skriver det nu om det är okej, om vill läsa förstås.
När vi red fram började jag med att ta det lite lugnt, kände lite på henne och hur hon var. Hon var rätt pigg och lite småsprallig, men jag började med att trava lite lugnt på runt i ridhuset, hon blev faktiskt lugnare. Sen började jag ställ lite mer krav på henne, styra runt hindren, göra lite volter, halt osv. hOn blev lite sprallig och pigg igen men det gick helt ok. Ttänkte mesta att försöka få henne att lyssna på mig och bli lugnare. Galoppen gick också helt okej, bröt av till trav lite då och då, travade några steg, gjorde halt och sedan ny galoppfattning igen. Fortfarande helt ok, det som jag måste få henne att göra mer är att inte springa in i galoppen som hon alltid gör, så det måste vi träna vidare på! 
Sen skulle vi galoppera över en bom som låg på långsidan, vi skulle ha en samlad och jämn galopp över bommen. 
Vi fick inte till det sådär jättebra, men helt okej.
Sedan var det dags för att komma över ett koppelräcke med galoppen framför på böjt spår. Det gick bra, vi fick till bra språng och så, inget speciellt med det. Körde det i båda varven, och tog sedan bort bommen, gick bra då också.
Sedan hoppade vi en kombination med 3 hinder, då skulle vi räkna galoppsprång mellan hindren, det gick jättebra  i båda varven då.
Sist hoppade vi en bana med böjt och rakt spår och även ett galoppombyte. Frösta gången gick det sådär, fick fel galopp vid galoppombytet och rev 1 hinder, andra gången gick det jättebra och även det tredje. Dom 2 sista gångerna hade vi rätt galopp hela tiden och fick till bra vägar osv.
 
Jag tyckte verkligen att det gick jättebra! Supernöjd, jag satt av med ett leende, riktigt taggad till nästa vecka. Ponnyn är helt enkelt bäst♥
 

♥ SKRIVET AV Victoria

ni var så duktiga, älskar eran blogg

DATUM: 2013-02-18 | TID: 10:30:33
BLOGG/HEMSIDA: http://vrsare.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?