Ridlektion 9/2
DATUM: 2013-02-09 | TID: 17:36:25 | KATEGORI: Julia

Hej på er. Idag valde jag först och tyckte inte att det fanns så jätteroliga hästar att välja imellan så valde robin eftersom att jag inte hade ridit honom förut.
Han kändes helt okej på framridningen, lagon pigg fast jag behövde jobba igång honom. Jag vände över mycket och red lite över bommarna isabell hade lagt fram och så, han bröt av över bommarna från början men det gick bättre och bättre för varje bom!
Vi red lite på stora mittvolten och då blev han lite seg, jag var tvungen att hålla om hela tiden.
Sen gjorde vi en övning där vi skulle galoppera på stora mitt volten, 2 i taget. Det låg 4 bommar utlagda som vi skulle galoppera över. Det gick sådär, han tog ett ryckigt skutt över nästan varje bom så jag ryckte till också, så min sits var sådär men vi höll galoppen för det mesta. Sen höjde vi 2 bommar till 2 kryss istället och gjorde samma övning. Det var svårt att hålla igång galoppen så det såg väl sådär ur, han bröt av rätt mycket och jag var tvungen att va på honom hela tiden. Sedan skulle vi göra galoppombyten, nästan samma övning, vi hade kvar de små kryssen och över varje kryss skulle vi byta galopp och vända en volt utåt och sedan komma på hindret igen, göra ett galoppombyte och vända tillbaka till volten igen. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar, suger på att förklara men ja. Men han lyssnade inte riktigt på skänkeln, höll inte igång galoppen hela tiden och vi fick typ bara till 2 galoppbytren. Men men.
Sen skrittade vi av dom och så.
Det gick väl sådär idag, inte sådär supernöjd men jaja.
Robin i somras, Tilda Willén som fotat!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?