ridlektion 4/2
DATUM: 2013-02-04 | TID: 18:34:38 | KATEGORI: Julia

 
hejhej. Idag valde jag 2a så jag tog promise, känns som om att det var en evighet sen jag red henne så det var kul. 
På framryckningen kändes det jättebra! Hon lyssnade på tempo växlingar i traven, vi fick till bra hörnpasseringar och  hon hölls hela tiden innanför spåret och hon hade bra rakriktning. I galoppen var hon pigg men lyssnade. Gjorde lite volter och vände över o lite sånt där, hon var superduktig. Höll galoppen hela tiden och styrde dit jag ville. 
Vi gjorde sen en övning där vi skulle göra skänkelvikning från k in till spåret, rakrikta och sedan ut till spåret igen, vid m skulle man flytta  bakdelen lite och sen kommer fram till en kon som stog på medlingen ungefär ( inte precis men nästan ) där skulle man göra en halv framdelsvändning och sedan gå ut till spåret igen. Jag tycker att det gick jättebra. Hon kändes finish lyssnade, Camilla sa samma sak. 
Sen gjorde vi en övning där man skulle styra från k in till mitten ungefär och sedan ut till h och spåret igen. Från m skulle man göra skänkelvikning till mitten uungefär och sedan skänkelvikning till spåret igen vid f. 
Det gick o så bra, hon var fin och lyssnade förutom att hon hade tröttnat lite så hon slängde med huvudet ibland. Men jag tycker att det gick bra.
Jag är verkligen jättenöjd med dagens ridpass, bästa promise♥
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?