Ridlektion 25/2
DATUM: 2013-02-25 | TID: 19:13:58 | KATEGORI: Julia

Halloj! 
Idag så var Lena sjuk så Jossan satt på kontoret och eftersom att hon tvingade mig att hoppa Robin i lördags så sa jag att jag borde få nästan vem jag vill idag. Så jag fick Cappis, wihooo blev skit glad. 
Så sadlade honom och så. 
Först när vi travade fram var han lite småseg och så, men lysnade ändå dit jag styrdde honom. Började med att ha rätt långa tyglar för att han skulle få lufsa igång lite försiktigt och efter en stund började jag ställa mer krav på honom. I galoppen gick det bra, han lyssnade på mina tempoväxlingar och var jätte duktig. 
När vi galopperat ett tag skrittade vi en stund och sen fick vi hoppa fram på ett kryss i trav. Det gick bra.
Sen hoppade vi studs med 2 kryss i galopp. Det kom vi på 2 ggr var och det gick jättebra båda gångerna. Sedan vände vi på oss och hoppade likadant i andra varvet, gick lika bra då. När vi gjort det la Camilla till ett hinder så det blev 3 i båda varven. Bra då också. 
Sedan längde hon mellanrummen mellan sista hindret så vi skulle få plats med ett galoppsprång emellan. Det gick också bra! 
Sedan längde hon mellan alla hindren så det blev en serie. Det gick sådär då man skulle korta upp galoppsprången och få till 2 galoppsprång emellan men Cappis längde bara, men tredje gången fick vi till det bra! 
 
Jag är supernöjd med hoppningen! Cappis var super duktig, bästa bebis. Synd bara att ingen filma, Alva....
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?