HOPPNING FÖR ROLAND IGÅR
DATUM: 2013-02-06 | TID: 12:00:00 | KATEGORI: Tilda

Började med att jag kom till stallet, bytte om och stog sen och vänta på att Elina skulle komma in från lektionen.
Fast när dom sluta så gick jag in i ridhuset och hämtade henne, gick och mötte julia och wilma sen satt vi upp vid muren och stog där ett tag bedans vi fixade stigläder och sadelgjordar och så.
 
Sen skrittade vi in i ridhuset och började skritta raskt, som Roland sa haha.. 
Men ja, Roland var på om mina hälar hela tiden, men det var bara bra eftersom dom vart bättre och bättre!
 
Sen skulle vi galoppera över en bom, i början sprang hon och verkligen hoppade över den, men efter några varv fick jag henne samlad och då galopperade vi bara över den utan något hopp, kändes super bra och Roland sa åt mig att skritta.
 
Sen la han bommen framför ett hinder, med kanske 1/1 halv meters mellan rum, så skulle vi göra samma sak fast hoppa, gick skit bra! Fina språng och så, supernöjd! Vi övade på att byta galopp också och det gick nästan varje gång på alla hinder, bara några få gånger hon inte bytte, men försökte iallafall hela tiden haha!
 
Sen hoppade vi grinden, vi kom i vänster varv och skulle byta till höger galopp, gick super, nån gång fick jag inte till galoppen men jaja!
 
Sen hoppade vi en komnination, först i höger varv, gick super förutom att hon kutade på några meter efter hindret så jag höll på att åka av haha, hon var skitpigg, aldrig ridit henne så pigg haha, så släppte mitt spö och fortsatte sen! 
Sen tog vi det i andra varvet och det gick ännu bättre! Fast i det varvet åkte wilma av:( hoppas det blir bättre!
Men ja sen skrittade vi dom, satt av och gick in i stallet, bortsade henne en stund, bytte om och åkte hem!
Finns bilder och film som kanske kommer upp nån gång haha!
 
Idag ska jag till stallet efter skolan, har båda hästarna idag.
Har föresten en liten surprise som kommer upp nästa vecka!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?