Hoppning för roland 26/2
DATUM: 2013-02-27 | TID: 00:34:42 | KATEGORI: Tilda

På framridningen kändes det jättebra förutom att hon vart svinpigg i galoppen så roland bad alla bryta av till trav haha, men sen gick det super. Gjorde halt då och då, körde så ett tag, galopp, trav, halt, skritt, volt, halt, galopp osv... gick finfint där med, fast fick rida i trav ett par gånger så hon skulle lugna sig, galopperade inte förns jag hade kontrollen helt, till slut kunde jag trava bakom julia och promise som galopperade utan att elina började galoppera, så gav mig där och körde lite "basics" haha..
 
Sen hoppade vi fram på ett kryss, vi red på en volt och hoppade det. Körde 3-4 gånger och alla utm 1 gick bra!
Sen hoppade vi ett hinder i mitten, om man kom i vänster varv skulle man byta tilll höger galopp över hindret och rida mot höger och sen tvärt om, det körde vi på ett bra tag, gick super där med, några få gånger hon inte böt, men skyller det på mig, hon vart het och jag slarvade lite ibland när jag försökte lugna henne, men annars är jag nöjd. 
 
Sen red vi på ett s (pixlr skills.)
 
sen fortsatte vi med dom fast i en åtta om ni fattar haha? ja så körde vi iallafall ett bra tag, i båda varven. Första rundan gick skitbra, kändes väldigt mjukt och fint eller vad man ska säga, kände mig rätt följsam i sprången och så, även om jag dog lite när jag såg på filmerna sen, ernhörnings hopp.. hahah..
Det var ju galoppbyten där och då vart hon väldigt het, men lyckades få ner tempot innan sprången!
I andra varven gick det också bra.
 
Vi avslutade på 2 hinder på långsidan, inte alls höga, vi räknade galoppsprång, första gången var way 2 vinglig haha, men dom andra 2 gångerna gick finfint och jag hann med att räkna och det vart bra språng!
 
Satt av med ett leénde på läpparna, helnöjd. Har lärt mig supermycket under dom här 3 gångerna och det har vart väldigt kul att hoppa elina, vill lugnt vara med nån mer gång efter sommaren!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?