Hopplektion för Roland 26/2 (ps. vickan är bäst)
DATUM: 2013-02-26 | TID: 23:14:00 | KATEGORI: Julia

Hej på er! Kan bara säga att ponnyn var helvild. 
I början var hon jätteduktig, hade bra tempo i traven, lyssnade på mig osv. När jag gjorde första galoppfattningen fattade hon galopp direkt så trodde det skulle gå jättebra men hon drog iväg och bara sprang. Så hon galopperade runt hela ridhuset 2 varv typ och fick sedan ner henne till trav. Sedan travade jag lite för att få henne lugn och sedan galopp igen, trav osv. Jag vet att det inte är bra att göra mycket tempoväxlingar på pigga hästar, men det funkade faktiskt. Gjorde också mycket volter och så. Hon lyssnade mer och blev lugn. Sedan började vi hoppa. Vi fick först komma på ett kryss med en galoppbom framför. Det gick faktiskt jättebra då, hon lyssnade finfint och det blev bra språng kändes det som. Sedan la han upp det till ett koppelräcke och gick bra då också. Sen tog han bort bommen och det gick bra. 
 Jajaaa tilda får berätta resten om vad vi hoppade, pallar inte skriva. Men man kan ju säga att hon sprang som en tok, hade inte precis kontrollen men fick ner henne till trav och det gick hyfsat när vi gjorde typ en bana, eller nej vi hoppade typ som en 8a på hela ridhuset. Gjorde det i trav och fick till ett varv i galopp, sedan stack hon igen men fick ner henne till trav. Stackarn var helt blöt av svett, hon var väldigt väldigt andfådd och det åmgade om henne. Sen tog vi 2 hinder som vi skulle räkna galoppsprång emellan och det gick bra, hon hade tröttnat lite på att busa haha. 
 
Det gick väl sådär men jag är nöjd över att jag faktiskt fått henne lugn och vann över henne. Så det var ju bra. Wilma sa sen att det är enkelt att speeda upp en häst, men inte att få den lugn igen och ja det var ju tur att jag fick henne lugn, haha. Men det har hon ju rätt i faktiskt haha. Roland sa att jag klarade av det bra, att jag inte stressade upp mig utan tog det lugnt så hon gjorde likadant. Så det var ju också bra! 
Så jag är väl inte så värst glad över det men ändå glad över att jag vann över henne och fick till det någorlunda! 
 
Film kommer säkert! 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?