gårdagens ridlektion 11/2
DATUM: 2013-02-12 | TID: 18:33:13 | KATEGORI: Julia

Jag valde först och valde promise. Hon var jättesnäll redan från början, vär lugn och fin, lyssnade på mina hjälper och vände över när jag ville. Jag gjorde lite tempoväxlingar och det gick super. Vi travade också med armarna ut i luften, vi skulle rida lätt, sen sitta 2 och stå 1, sitta 1 och stå 2 och lite så. Det gick bra åt rida lätt normalt, men jag suger på sånt där att man ska sitta 2 och stå 1 osv, suger på att hålla takten så det såg väl helt fel ut haha, men sånt är kul ändå! Första galoppfattningen var klockren, hon fattade galopp direkt och jag kunde ställa krav på henne direkt. Rakrikta, göra volter och vända över, gick finfint. Sedan skulle vi rida lite självständigt och göra skänkelvikningar lite överallt. Började i skritt och promise kändes superfin. Hon lyssnade sjukt bra och vi fick till riktigt bra skänkelvikningär så Camilla. Det kändes riktigt bra, hon jobbade på super. Sedan körde vi i trav. Det var lite taffligt i början och hon ville springa iväg först, men då la jag in lite skrittsteg och gjorde halt när hon försökte springa iväg och började sen om. Då blev det jättebra. Samma sak i traven då,lyssnade super, jobbade på bra och kändes och såg riktig fin ut så Camilla. Vi bytte sen varv och gjorde först i skritt och sen trav, gick lika bra då. Jag är verkligen riktigt nöjd, prompan var superfin och jätteduktig, det kunde inte gått bättre! Bästa ponnyboll♥
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?