Så alla får lite koll
DATUM: 2013-08-31 | TID: 23:13:00 | KATEGORI: Info

Om någon som inte följt oss på horseworld så kan det ju vara bra att skriva lite om allt som händer just nu, och ifall vi kanske får lite nya läsare så kan det ju vara bra att skriva lite om sig själv också?! :)
 
Jag heter Julia Thorberg, 13 år och bor i Västerås. Jobbar som stalltjänst på söndagar i stallet Rocklunda Ridskola och sitter även med i ungdomsstyrelsen. 
 
Jag har ridit på Rocklunda sen 2006 och har alltså ridit där i 7 år, känner de flesta hästarna och de flesta har funnits där under hela min vistelse i stallet. Rider nu på lördagar klockan 13-14. 
 
Jag har 2 sköthästar, Romadina och Capitol. Romadina sköter jag måndagar, Onsdagar och fredagar och har tagit hand om henne i 2 år och 8 månader ungefär. Henne älskar jag så mycket, det är en häst jag aldrig kommer släppa. Capitol har jag skött i 1 år och ca 8 månader och har honom tisdagar och lördagar. Han och jag är verkligen lika och jag lär mig så mycket av honom. 
 
Jag hjälper även till med Alvas häst Dexter på tisdagar, rider honom och så, riktigt mysig häst dedär! 
 
Jag har några av mina närmsta vänner i stallet och det finns ingen tråkig stund. 
 
Här kommer jag oftast skriva om dagarna i stallet, fixa lite roliga inlägg om allt möjligt om hästar och kommer nog komma in lite vardag i alltihopa någongång! :) MÅnga bilder kommer ni nog också få se!
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?