Ridpassen
DATUM: 2013-04-08 | TID: 21:12:32 | KATEGORI: Allmänt

Ridpass 1 (självständigt) Capitol
 

Red självständigt på Capitol direkt när jag kom till stallet. Had värsta planen och lagt upp ridpasset och så, hade tänkt göra en övning som kräver rätt mycket och som c skulle få jobba med ordentligt. Men innan jag började rida sa Camilla att han absolut inte får bli svettig, så jag ba jaha ska jag bara jogga honom i en hel timme. Tänkte köra på ändå, men vågade inte för tänk om ja inte skulle få rida självständigt igen. Så jag började med at rida fram, först skritt, sen trav och sedan galopp. Det gick bra, han lyssnade super. Gjorde lite stora volter, rakriktning och sånt. Gick bra. Sen skrittade jag honom på lång tygel en stund så han skulle få pusta. 
Kortade sen upp tyglarna, visste inte riktigt vad jag skulle göra eftersom min plan inte skulle vara så bra, så gjorde allt lite spontant. Ibland gjorde jag lite volter, i både galop, trav och skritt. Red på de stora volterna, minskade och gjorde dom större med skänklarna. Gjorde också en övning som jag hade gjort på Isabells lektion, men bara 2 varv. Jag hade Capitol å den då och den lektionen gick asbra så tänkte att det säkert skulle gå bra nu också. och det gjorde det ;) Det var den här, galopp på ena långsidan med ett avbrott till skritt och börja galoppera direkt efter, trav på andra långsidan medans jag flyttade in baken lite gran, gjorde skänkelvikningar och sånt, och skritt på kortsidan. Som jag skrev, de gick bra, han var jätteduktig. Gjorde sen lite skänkelvikning, slingriga vägar och lite framdelsvändningar. Ingenting var väl helt ordentligt gjort, men fick ju inte rida så hårt med honom så jag joggade mest med honom. Men på volterna ställde jag rätt mycke krav på honom, han kändes jättefin då i galoppen och traven. Skrittade sen av honom en stund, hoppade av med ett leende på läpparna och var jättenöjd endå för han är så duktig, min lilla prins<3 
 
Min farmor var med och hon satt på lilla läktaren, så snackade med henne och så, hon skulle också fota och filma mig med min kamera, men hon fattade inte något så hon filmade ite med sin mobil. Vet inte när jag kommer få tillfälle för att lägga upp den, men hopas den kommer komma upp någongång i alla fall. 
 
Lite bilder från idag: 
haha tro att jag blinkade samtidigt. 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?