Ridpass 27/4
DATUM: 2013-04-27 | TID: 16:29:00 | KATEGORI: Julia

Hello everybody! Valde Cappis idag och eftersom det var så fint väder så skulle vi rida ute i paddocken och guuud vad skönt det var! 
Travade först fram honom, då var han lite seg och jag fick driva rätt mycket. Gjorde lite volter och så då. Mycket tempoväxlingar för att väcka till honom lite. Sen jobbade vi dom lite i skritt självständigt. Gjorde lite framdelsvändningar, ställde honom och lite sånt, han kändes redan då fin och han lyssnade. Sen galopperade vi, och shit vad han var fin. Han gick jättefint och hade perfekt galopp. Lyssnade galant på mig när jag gjorde volter, dit jag styrde och om jag vill korta och länga galoppen. 
Sen lät vi hästarna vila på lång tygel medans isbell gick igenom övningen. Vi skulle rida som på ett spår och på en av långsidorna skulle vi göra skänkelvikningar mot mitten, vi gjorde i båda varven, gick super i båda två! Vi började i skritt och gick sen över till kort trav, gjorde det då i kort trav och det gick lika bra då! 
Sen galoperade vi självständigt igen, gick asbra, han var jättefin och väldigt glad och framåt. 
 
Efter det gjorde vi en till övning. Då skule vi rida på ett spår och på ena långsidan skulle mn först göra skänkelvikning in mot mitten, rakrikta och sedan skänkelvikning in på sitt spår igen och när man kommit ut till spåret, rakrikta, göra en halv framdelsvänding och sen trava i kort trav tills det var dags att göra samma sak igen. Vi började först i skritt, det gick bra och sedan tog vi i allt i trav med galopp på ena långsidan istället för trav. Det gick jättebra, Cappi var duktig och så! 
 
Travade sen av honom och skrittade sen av honom. 
Hoppade av supernöjd, han slutar aldrig förvåna mig. Han är så sjukt duktig, jag vill verklien utveckla mig med honom! Isabell var också väldigt nöjd över oss! :)) 
 
ingen bild från idag




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?