ridpass 1/4 (igår)
DATUM: 2013-04-02 | TID: 10:32:00 | KATEGORI: Julia

Halloj, valde sist så det va inte riktigt dom roligaste hästarna kvar. så det blev brandon. 
När jag satte upp kändes det verkligen annorlunda, det var ett tag sen jag red honom. Kändes som shettissteg haha, såå söt ju. 
 
Men i alla fall. Vi travade fram, började med lite halvlång tygel så han skulle få komma igång i egen takt. Sen kortade jag dom, började ställa emra krav på honom och så. Först lyssnade han inte riktigt på innerskänkeln i hörnpasseringarna, men sen bled mycket bättre och han lyssnade på den, han kasnke var lite stel och så men vi hade ju inte börjat komma igång riktigt än. I galoppen manade jag på honom rätt mycket på långisdorna och han fick en riktigt bra galopp haha. Men jaja, jag skriver om framridningen varje vecka och det är typ alltid likadant, så skippar skriva resten nu och går direkt till liksom självaste övningarna. 
 
Först fick vi jobba självständigt med böjda spår. Då gjorde jag lite volter, serpentiner och j, böjda spår alltså. Han var fortfarande inte så mjuk och fin, men det stela började släppa mer och mer. Några volter/serpetiner blev kass haha, men vissa blev faktiskt bra! 
 
Sen skulle vi göra en övning med öppna. Man skulle typ komma från F, göra öppna några steg tills spegeln, göra en tiometersvolt, fortsätta framåt, sen komma till M, göra samma sak där på den långsidan och sen fortsätta med det om och om igen. Vet inte om ni förstod men haha... 
 
Första varvet gick det sådär, men för varj evarv som gick började han släppa efter mer och mer. Han höll upp huvudet hela tiiden och Brandon är ju sån som ofta vill ha huvudet nere, helst i knähöjd. Jag fick ner honom på tygeln ungeär 1-3 gånger också. 
 
Jag är faktiskt jättenöjd, det var ju ett tag sen jag red Brandon så det gick ju bra ändå. :) 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?