ridlektion 5/6
DATUM: 2013-04-06 | TID: 16:45:00 | KATEGORI:

Hej! Tänkte skriva om gårdagens ridpass.
Valde näst sist så tog robin, han var redan på lektion så väntade och gick sen in i ridhuset och fixade stiglädrerna, sen stog jag ett tag för kom inte upp, så bad wilma hämta pallen och hålla imot. 
 
Satt upp och skrittade på lång tygel i båda varven, första gången jag satt på hästen så kändes lite konstigt först haha, plus att det var första gången jag satt i en hoppsadel, den hade liksom som en "klump" bakom skänkeln. 
 
Sen travade & galopperade vi fram i båda varven. I galoppen stog jag upp och då sa jossan att jag skulle väcka till R ordentligt och efter en stund gick det, så stog på långsidorna och ökade, och satt på kortsidorna och kortade, gick jättebra förutom att han stundtals drog mig framåt.
 
Sen hoppade vi fram på ett kryss 2 & 2, galopperade på en volt och hoppade 2 gånger, sen skrittade man.
Sen fick jag börja hoppa, och som ni ser på filmen är det rakt och böjt spår. Fick 4 på båda och planen var att få samma på båda, så det gick jättebra! Ställde mig på medellinjen sen när jag skulle hoppa igen höjde hon så körde jag, fick 4 på båda igen och fick igenom galoppombytet på det sista, pappa fick dock bara film på det sista.. men mina friendos som inte red filmade också så det kommer nog upp nån gång!
 
Travade & skrittade av dom sen, satt av skitnöjd, tog in han i spiltan och pussade på han, sadlade av och åkte hem.
 
Innan lektionen skötte jag om greta och hon var väldigt mysig, världens bästa!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?