Lördag+Söndag
DATUM: 2013-04-21 | TID: 21:01:26 | KATEGORI: Allmänt

Har inte bloggat denna helg pga att jag har haft super mycket att göra i stallet samt hemma.. Men kan ju berätta lite kortfattat om vad jag gjort osv :) 
 
Lördag: Åkte till stallet vid 7.00 för att morgonfodra. Medans alla hästar åt red jag för Cecilia. Det gick super bra. Vi övade inte direkt på något speciellt.. Men det var kul, som vanligt! Sen tog vi ut hästarna. Det är så sjukt lerigt i hagarna nu.. Och Dexter hade ju stått inne hela veckan pga mugg (som har blivit mycket bättre).. Så vi släppte honom i paddocken en liten stund. Han blev så glad för att få komma ut! Senare så kom Moses (Cecilias nya) Han är verkligen super sööt!  :) mer än så gjorde jag inte.. haha. 
 
Söndag: Åkte till stallet vid 7.00 för att morgonfodra. Släppte sedan ut alla hästar. När alla hästar var ute gjorde jag och Cicci iordning Dexter och Moses. Vi har ridit i paddocken hela helgen! Det är jätte bra väder samt underlag. Gjorde många galoppfattningar (högervarv). Så det var dagens lilla övning. Efter det började jag mocka och fixa höö. Städade lite i mitt skåp och vid Dexters box. Vid 13.00 var det stallmöte. Vi satt ute och fikade medans vi pratade och sånt. Sen tog jag in Derran från hagen igen för att ta en skritt tur i skogen. Vi var ute i typ 1 timma. När vi hde kommit in efter det var jag helt slut.. Orkade knappt göra något. men ändå så putsade jag sadeln, tvättade stigbyglarna och benskydden. Och städade yttligare lite i mitt skåp! Kom hem vid 18.00 tiden. Alltså så har jag varit i stallet i 11 timmar idag. Måste nog vara rekord. 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?