Konditionspass med Dexter
DATUM: 2013-04-09 | TID: 21:48:35 | KATEGORI: Allmänt

Bilderna är tagna från idag, men med min mobil 
 
Började fixa mat direkt när jag kom till stallet. Sen började jag göra iordning honom och mig. I uppvärmningen så var han väldigt pigg. Han sprang iväg med mig i traven och i galoppen. Så jag galoperade på en volt tills jag kände att han hade lugnat sig. Jag travade honom i ca 10 minuter. Vände snet igenom hela tiden, alltså: F-H M-K och samma sak i andra varvet! I galoppen körde vi ganska mycket innanför spåret och ganska mycket högergalopp. Eftersom att han behöver bättra den lite. Och det gick ganska bra.. han spran iväg med mig när vi kom till långsidan, men jag försökte hålla honom. Och jag lyckades några gånger. Sedan så travade jag av honom i ca 10 minuter. Och sedan gick jag med honom tills han hade torkat. (Han var svettig) Det var ca 20 minuter. Tog in honom fixade betfor och vatten osv osv.. :)
Vid halv nio så började jag fodra alla hästisar! Sedan åkte jag hem! :) 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?