Gårdagens och lite från idag
DATUM: 2013-04-13 | TID: 15:19:19 | KATEGORI: Tilda

Hej! Igår valde jag greta.
Så borstade av henne, sadlade, tränsade sen väntade vi några minuter.
Gick in i ridhuset sen, spände gjorden, längde lädrerna sen satt jag upp. Ställde mig i mitten på en gång och kortade lädrerna nått hål, spände sadelgjorden sen började jag skritta på långa tyglar i båda varven. 
 
Sen kortade vi tyglarna och travade och galopperade i båda varven, jobbade mycket med sätet så att vi skulle komma ner  i sadlarna. Greta lyssnade bra på en gång, inget trams eller så, så efter några varv började jag kräva lite mer, ställde henne i hörnen, längde stegen på långsidorna och kortade på kortsidorna, där lyssnade hon också bra. Sen i skrittpausen släppte vi stigbyglarna.
 
Sen delade vi upp oss på dom 2 stora volterna och ställde och så i alla gångarter, och gjorde halter osv.
Vi skulle jobba med att få igång bakdelen på hästarna och samtidigt ha stöd i tyglarna och kontakt med munnen liksom, så att dom jobbade med ryggen.
 
Så vi skulle både länga och korta stegen i traven i båda varven, g var suuuperduktig och kortade massor, så hon snubblade 2 gånger haha. Sen böt vi volt och gjorde samma sak fast i galopp också! Sen skulle vi flytta in hästarna på en minivolt så att precis alla på volten (jag&greta,victoria&cappi,frida&fläcken) hade hästarna supernära så vi fick hjälp av varandra att korta, sen flyttade vi ut dom igen och så bytte vi varv.
 
Skrittade av dom sen, satt av supernöjd, bästa hästen!
Efter dt gick jag upp på cafet ett tag, sen ner och borsta av greta, byta om, åkte ner på stan och gick där med julia, sanna och madde ett tag, satt på donken och tog det lugnt. Innan lektionen han jag bara borsta av henne lite snabbt och ratsa hovarna, så efteråt fixade jag ordentligt med skrapa och så.
 
Idag har vi vart i stallet, har pysslat om cappi, myst med oboj och filmat och fotat julias ridlektion, så nu ska jag hoppa i duschen sen ska vi fixa oss, sen ner på stan för jag ska köpa en tröja till discot, sen äter vi där (jag julia och tova) sen drar vi till irsta blixten.
 
Kram!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?