Dagens ridpass
DATUM: 2013-04-13 | TID: 16:17:25 | KATEGORI: Allmänt

Hallo. Valde Promise idag, ville ha henne också så det var ju bra! 
Hon har vart jätteduktig och fin hela lekionen, hon har jobbat på super. lyssnat på mig och samarbetat bra. 
Vi jobbade med lite olika grejer men allt var med böjda spår. Först lite serpentiner och det gick bra. Sen red vi på stall och läktarvolten i alla gångarter, vi skulle minska volten, göra volten större och hon hade ställt ut koner så vi skulle göra volten större eller mindre varannan kon. Det gjorde vi också i alla gångarter och det gick jättebra, jag kände hur hon verkligen jobbade med hela kroppen och att hon gick i form. Sedan var det 2 hästar på stallvolten, 2 hästar på mittvolten och 2 hästar på läktarvolten. Jag och Elinn som hade Carpi fick börja på mittvolten. Det gick jättebra det också, hon jobbade på min lilla skrutt. Sedan red vi på stallvolten och sen läktarvolten, det gick också bra och fick henne i form. Sen galopperade alla på sina volter, trodde hon skulle springa iväg men det gick superduper! 
Sedan gjorde vi samma voltövning som vi gjorde ibörjan fast åt andra hållet, promise var fin i traven men i galoppen blev hon lite het och sprang mest istället för att jobba. 
Vi gjorde sen en övning där man skulle göra tre volter över ridhuset, typ som serpentinbågar fast volter, det gick jättebra det också! 
Sen skrittade vi lite och sen ställde vi upp oss på långsidan. Då skulle man galoppera en och en på andra långsidan och vid mitten göra en volt melan två koner. det gick också bra :) 
 
Jag är jättenöjd över både mig och Promise, hon var superfin och jobbade på stenhårt! Bästa ponnybus<3 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?