Dagen, plus lite till
DATUM: 2013-04-24 | TID: 21:31:00 | KATEGORI: Allmänt

Tänkte berätta lite kortfattat om vad som hänt dom senaste dagarna. I måndags så åkte jag till stallet med min kusin Marion vid sex tiden. VI började med att fixa höö och mocka först, sedan så gjorde vi iordning Derran och sedan gick vi ut till ridhuset. Medans jag plockade fram ett hinder så skritade Marion fram Dexter åt mig :) 
När han var framskrittad började jag trava. Han var lugn och fin. i galoppen sprang han lite med mig. Men när jag kom in på en volt så gick det genast mycket bättre. Jag har märkt att jag tycker han verkar gilla att hålla sig på en volt.. Själv tycker jag också att det är skönare. När vi skulle hoppa så var han super duktig, vägrade inget eller nått. Så tummen upp för det! 
 
Tisdag: Var ledig då eftersom att ag skulle på JB! Skriver mer om det i ett annat inlägg. så slipper detta bli så långt. Kom till stallet vid 9.00 på morgonen. Då följde min marion med då också. Hon skulle rida honom då. Tog ut honom till ridhuset direkt. medans marion red fram så plockade jag fram hinder. Hon skulle hoppa en bana som hade ett kryss på ca 40 cm, ett upplagt på ca 40 det med, och ett upplagt på 50, samt en lite oxer på 30.  Det såg super bra ut! och jag hoppas Maron är nöjd för det ska hoon vara! :) 
 
 
Onsdag: Ko till stallet vid tre tiden. Började med att mocka. och sedan hämtade jag och Cicci Moses och Derran. Fixade iordning honom och sedan gick jag och Cicci ut till ridhuset. I framridningen så var han som vanligt, inte pigg och inte seg. Toppen temprament. Det låg en bom kvar i ridhuset som jag galoperade lite över. Och det kändes bra. Ska nog försöka få honom att verkligen galoppera över den och inte galoppera och hoppa över den..
Men annars så gick allt topp topp. Vid sex åkte jag till rocklunda för att hjälpa till. Stog ute i nästan två timmar och öppnade griden och sånt. Det var pay and jump idag. Så det var därför jag hjälpte till! Men denna dag ahr gått super bra!                                                                                                                                            
 
Bjuder på två lite failade bilder från veckans hoppning! 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?