8 April 2013
DATUM: 2013-04-08 | TID: 20:59:56 | KATEGORI: Tilda

rolig rubrik. 
Kom till stallet runt halv 3, gick in i ridhuset och gick brevid julia och pratade medans hon skrittade capitol på långa tyglar. Följde med henne in i stallet där vi mötte ellen och alva, har inte träffat alva på superlänge så vart verkligen superglad!! Satt sen på kontoret medans ellens grupp valde (plus alva). Hjälpte sen att ta in roberta från hagen, sjuuukt söt häst det där alltså. Särskillt när hon har sin lilla klänning på sig! (Täcke..) gick sen till andra stallet men sen ville julia gå till roberta så vi gick dit och borstade av 2 ben var eftersom hon var lerig. fick sen lust att hälsa på oboj så stog och kliade han under manen ett tag, så söt haha.
 
Gick sen in i andra stallet och eftersom vår gamla grupp red vart några spiltor lediga så flyttade först greta till busters spilta och mockade ur noga sen ställde jag tillbaks henne och ställde mozart i busters spilta och mockade ur, kändes bra för det var ett tag sen jag verkligen mockade noga. Dock tyckte mozart att det var läge att skita ner igen såfort jag släppt in han i spiltan, men skottkärran var överfull så gick ut med den (eller nej emma tog den, snäll hihi) sen gick jag in och tog de andra, så tog några låneborstar eftersom min nyckel plötsligt var borta..
 
Borstade greta noga med en magic brush, kammade manen och sen ryktborste + skrapa. Sen gick jag till mozart (skönt att det bara är 1 spilta mellan dom) band fast han eftersom han höll på att dryga sig, borstade bara han med magic brushen för han har mer päls och så.. tog av grimman och grimmskaften sen och gick till andra stallet för att fixa havre, tog åt G&M men sen bad julia (som stog vid promise och skulle rida) att jag skulle ge dina också, så tog ett till mått och gick sen och gav hästisarna mat.
 
Satt mig sen på cafét med ellen, alva och emma och snackade, åt en toast och kollade på J's lektion. Sen kom pappa så gick ner i stallet och ställde undan min låda och åkte hem. Imorgon är det tisdag vilket betyder inget stall för min del. Vi hörs!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?