18 april 2013
DATUM: 2013-04-18 | TID: 22:45:38 | KATEGORI: Allmänt

kom till stallet vid 18:00, började med att fixa mat, sedan vattnet och sen mockning. Allt tog idag ca 40-45 minuter. Sen hämtade jag sadeln, ställde Dexter  på gången och började borsta, borstade noga idag. Andvände tre bortstar och hovkratsen. Sadlade, och tränsade. Och sedan så vandrade vi bort mot ridhuset. Det var super svårt at stänga dörren till ridhuset, för det blåste så mycket att den typ "flög iväg".. När vi väl hade kommit in i ridhuset så började jag skritta fram. Han fick gå på långa tyglar i ca 5 min, och sedan lite mer korta tyglar i typ 5 minuter. Han var verkligen super duktig idag! Lagon tempo, lyssnade bra på skänkeln. I traven så fick han för sig att springa lite på långsidorna, så jag fick göra ganska många halvhalter. Efter en stund så blev han lugn. Travade i kanske 10 minuter. I galoppen så var han väldigt lugn, blev nästa lite förvånad. Han var super duktig! 
Sedan så galopperade vi över två bomar och sen hade jag lagt upp ett litet hinder på kanske 30cm. 
han var super duktig! :) Imorgon ska jag ner på stan för att träffa lite folk. Och på lördag så blir det upp tidigt för att morgonfodra, vi har helgjour! :) 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?