Ridlektion 29/10-2012 Julia
DATUM: 2012-10-29 | TID: 18:41:10 | KATEGORI:

Tog Promise, som vanligt. Jag red barbacka hela tiden, hon kändes nästan som att sitta på en soffa faktist, haha. När vi travade fram var hon jätteduktig i vänster varv, sedan i höger krånglade hon lite, även om jag tryckte på med ytterhjälperna lyssnade hon inte alls. knasboll. Sen i galoppen höll hon på massa, svängde in till mitten i slängtrav o massa. Men det vara bara att försöka trycka fram henne, och mot slutet gick det bättre och vi galopperade ett helt varv utan krångel. duktiga ponny.
Efter att vi ridit fram o fått hästarna varma skulle vi jobba på volterna. Alltså stall, läktar och mitt volten. vi travade i kort trav på fyrkantspåret och Camilla (vår ridlärare) sa till vilken volt vi skulle gå in på.  Vi skulle få hästarna ställda in mot mitten och få till volten rund och inte som ett ägg eller nån krokig volt. Det gick mycket bättre på mittvolten då det inte fanns några väggar att dra sig mot som hon gjorde på läktar och stallvolten. Så på mittvolten hade hon jättefin form och var bra ställd sa Camilla. Hon lyssnade jättebra. 
 
När vi gjort det en stund vilade vi lite och sen började vi på nästa övning. Då delade on in oss 2 & 2 på en av volterna.  (tror tilda förklarar bättre..) Jag och Sofia fick stallvolten, den övningen gick super bra i skritt och trav. Men i galoppen kaosade det sig för typ alla, men jag och tilda höll oss kvar på våra volter. duktiga flickooor, eller ja det kanske var nån mer som också va kvar på sina men tänkte inte på det. P hade fin form o de på den övningen också. Stjärnan! 
 
Är jättenöjd, tror att jag vill rida barbacka på henne nästa vecka också :3 eeller ja, om jag får henne, men det brukar inte vara några andra som vill ha henne så det är rätt så stor chans att jag får henne, haha. 
 
nu ska jag hoppa ain i dushen, pusshej. 
 
arkivbild...





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?