Min och Promise utveckling
DATUM: 2012-10-29 | TID: 11:44:21 | KATEGORI: Hästarna

Jag hade Promise som favorit när jag var liten. Först agången jag red henne hade jag ingen kontroll över henne alls, vi flamsade runt som om jag vet inte vad. Det var för 3 år sen, men jag fastnade för henne. Jag har ingen aning varför, jag kunde knappt hantera henne så varför just hon? Jag vet inte, men jag gillade henne helt enkelt, så jag fortsatte rida henne, men efter ett tag blev jag rädd för henne. jag vet inte varför, det var typ nån som hade sagt att hon var elak, dum, sparkades och kastade av folk. Då blev det ingen mer ridning på henne. 
 
jag&Promise för 3-4 år sen. 
'
 
Nu 2012 red jag henne en gång, det gick väl rätt bra. Men det kunde gått bättre. Sen tog jag henne på en hoppning, det gick också rätt bra, men kunde gått bättre då också. Sen efter sommarlovet när ridningen började igen tog jag henne och efter det har jag ridit henne alla gånger förutom 3. Jag kan henne nu, jag vet när hon kommer börja bråka, jag vet när hon är på bra humör. Jag vet hur jag ska hantera henne, jag har kontrollen. Om jag vill att hon ska vara lugn, fast hon inte vill, så finner hon sig i det, hon lyssnar och gör som hon ska. 
Man lär sig otroligt mycket på henne, hon är den ponnyn som har lärt mig det mesta, på bara ridlektioner och hoppspecialen kan jag henne, jag har hittat knapparna på henne. 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?