DAGENS RIDPASS 29/10 - TILDA
DATUM: 2012-10-29 | TID: 18:58:37 | KATEGORI:

Valde först och valde greta, standard.. 
Borstade av henne och hämtade sadel och träns, julia fick sadla för jag var lat och hon frös haha..
Drog in i ridhuset men tog av sadeln på en gång, vilket allså betyder att jag red barbacka.
Min första tanke var aj.

Julia har ju redan skrivit övningen, och jag är supernöjd, Höll på att ramla av nån gång och en gång satt jag helt snett, men hon lyssnade väldigt bra när vi började med övningarna (mindre bra när vi red fram, haha) så hon saktade av när jag ville så jag kunde sätta mig till rätta. 
 
Vi red ju på volter och i slutet skulle vi rida 2 på varje volt, jag och emma var på läktarvolten. Allt kaosade i galoppen, i princip alla hästar drog mot stallvolten men jag fick greta att svänga och hålla sig kvar på vår volt, fast den vart inte så jätterund haha, saktade av till trav, alla fick hitta sina volter och sen körde vi galopp igen, och det gick mycket bättre, vi skulle setill att vi var jämnsides med personen som red på samma volt (i mitt fall emma på nogge) Och det gick bra, kände att jag kunde bestämma när hon skulle öka och minska, vilket gjorde att vi nästan hela tiden var jämnsides med emma&nogge, även om greta tar större steg än nogge. 
Travade och skrittade av dom på längda tyglar, satt av, på med sadeln och in i stallet. Gav vinett havre och snackade lite med emma, vi skulle snacka imorn eftersom hon skulle testa greta idag.
Men aja, är iallafall supernöjd med ridpasset, världens bästa häst, nästa måndag kommer kanske mamma och kollar, får se om jag får nån film ;)
 
Sen åkte jag, julia och mamma till donken och käkade och sen stjutsade hon oss till julia, sover här en natt till.
Imorgon drar vi till stallet, ska snacka med emma och filma julia på specialhoppningen. Vi hörs!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?