Ridlektion 5/11-2012
DATUM: 2012-11-05 | TID: 18:52:51 | KATEGORI:

Det är ju så att jag växer rätt snabbt på längden och när jag blivit längre kan jag inte rida ponnysarna längre, därför gjorde jag något jag aldrig tänkt göra igen - hahah jag valde oboj.. Jag visste redan när jag valde honom att det inte skulle gå bra, men herregud YOLO för sjutton gubbar :D 
Så jag hoppade upp på honom och han skötte sig finfint tills vi skulle trava. Han började krångla och gick in mot mitten, ville inte alls gå ut på spåret och så. Men sen fick jag ut honom på spåret och vi travade en bit, men direkt när jag slappnade av stack han in mot mitten igen. Haha, vi höll på och krånglade ett tag och sen kom vi ut på spåret, travade 4 steg och sen vet jag inte vad han gjorde, Nästan som ett bocksrång i alla fall, haha. Men jag skrattade bara, hann inte märka det knappt. Fortsatte kämpa men efter ett tag sa jag att jag gav upp. haha, jag hade ju räknat med att det skulle gå sådär, men jag ville bara sitta på hans rygg en sista gång innan jag inte kunde det längre. Såg det bara som en rolig grej faktist. 
Så jag gick och tränsade Promise istället, men sadlade inte eftersom jag tänkte rida barbacka. 
Då hade de redan galpperat ett varv så jag fick vara med på det andra. Men vi fick inte hålla i tyglarna som vanligt, utan vi skulle hålla i tyglarna och sedan sätta spöt på händerna ovanför manken och bara hålla i spöt med tummarna. Det gjorde vi för att vi skulle få träna på att hålla upp tummen, så vi gjorde det i alla gångarter. Det var rätt svårt, jag tappade stödet på tygeln och i galoppen sprang hon in i mitten men när jag höll vanligt gick det bra igen. 
Vi skulle sen rida på volterna. Ställa och böja hästen efter voltspåret. På läktarvolten samarbetade hon inte så bra med mig, lyssnade inte på skänkeln och drog sig bara ut mot väggen, men på stallvolten hade hon superfin form, lyssnade på allt jag bad henne om och var riktigt fin. När vi kom ut mot voltspåret igen efter att ha, vad ska jag säga, gått på voltspåret utan väggen? alltså i mitten då så skulle vi flytta dom i skänkelvikning ut på voltspåret. Samma sak här, på läktarvolten lyssnade hon inte så bra men på stallvolten var hon jättefin,lyssnade på vad jag än gjorde och var riktigt duktig. 
 
Jag är jättenöjd över Promise, hon var riktigt fin idag och lyssnade bra. 
 

♥ SKRIVET AV Moa

Oboj är bara några centimeter större än Promise ;)
Men hon är lite grövre..

Svar: ja men eftersom jag vill satsa på promise och rider henne varje vecka kunde jag lika gärna ta oboj en sista gång :D
equestriians.blogg.se

DATUM: 2012-11-06 | TID: 17:12:19
BLOGG/HEMSIDA: http://moadahlen.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?