Ridlektion 17/11-2012
DATUM: 2012-11-18 | TID: 13:32:00 | KATEGORI:

Igår red jag faktiskt carpen i stora, fattar det knappt själv haha. men jag gjorde det i alla fall och nej jag är inte nöjd.
Ibland va det kaos och ibland gick det bra. Vissa stunder var han faktiskt jättefin. Han var lugn och jobbade på men det blev mellanrum då han inte lyssnade på mig.
I traven och galoppen gjorde jag mycket volter och red på slingriga vägar så han skulle tänka på det, men när jag rakriktade sprang han bara kändes det som, hehe.
 
Vi gjorde 2 olika övningar. Först skulle vi vända snätt igenom i skänkelvikning undan för höger skänkel till mitten (alltså x) och göra en volt åt vänster och när man kommit tillbaka till x skulle man rakrikta ut till spåret igen. Nej det gick inge bra kändes det som, haha.
Sen gjorde vi en till övning som jag inte orkar förklara. Men den gick mycke bättre.
 
Isabell sa att jag skulle vara nöjd. Jag är inte jättenöjd, men ändå lite. Jag hade aldrig ridit honom förut och han är rätt ung. Hon sa också att jag måste ta honom nästnästa gång också, efter hoppningen som är nästa vecka.
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?