Ridlektion 12/11-2012
DATUM: 2012-11-12 | TID: 20:21:31 | KATEGORI:

Idag valde jag Laban, eftersom jag ridit Promise så mycket och för att det var riktigt längesen jag red honom. 
 
När vi red fram jobbade vi mycket innanför spåret, han bjöd inte riktigt till i skritten och traven, men i galoppen var han superduktig. 
Vi skulle sen jobba med bommar,volt, skänkelvikning och rakriktning. Vi började övningen i skritt och trav. Det gick sådar, han lyssnade inte super och bjöd inte riktigt, men han hade fin ställning på volten men farten var sådär. När vi tog det i trav och galopp gick det mycket bättre. Han höll galoppen på volten och bjöd till i traven. Då var han duktig och jag är njd över det. 
 
Han va inte den lättaste att få o jobba i skritten, men det gick bra efter ett tag faktiskt. 
Jag är nöjd, över oss båda. 
gammal bild på oss från tiden då jag skötte han, haha. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?