DAGENS RIDPASS 5/11 TILDA
DATUM: 2012-11-05 | TID: 20:13:10 | KATEGORI: Hästarna

Kan börja med att säga att jag är jäävligt nöjd, mitt hjärta skötte sig super.
Fast inte så jätte i början haha.. när vi skulle göra så där med spöt (läs julias inlägg) så blev greta plötsligt piggare och jag tappade stödet, men det gick bra ändå förutom att jag höll på att glida av haha..
På läktar volten var hon lite halv trög, men sen började jag tänka "tygel-skänkel-lätta" och då vart den skillad på en gång^^ På stallvolten gick det myyycket bättre, hon började slänga upp huvudet och böja liite på halsen.  Camilla sa att det såg jättefint ut! Och att vi skulle behöva en timme till ( på ett positivt sätt haha) på stallvolten klicka det till och hon ställde sig finfint efter skänkeln, jag är verkligen super nöjd, vi utvecklas efter varje pass!
Red barbacka igen föresten^^
Orkar inte skriva något jättelångt inlägg, men mamma filmade så har gjort en film som kanske kommer upp ikväll/imorgon. 
Efter lektionen tog jag in greta, gav henne havre och sen när hon fått hö borstade jag av henne, hon hade blivit lite svettig på ryggraden så pälsen stog upp där, sötan!
Borstade av henne lite snabbt och ryktade med ryktborste och skrapan, tog sen ut henne till stora ridhuset för att göra julia och berta sällskap, blev ännu mer filmad av mamma.
Hon skötte sig fint tills hon fick nog och drog iväg ut i ridhuset med mig på släptåg. Dum och stark häst haha.. röt lite åt henne och la grimskaftet ett varv runt mulen för att få bättre kontroll och tog inne henne i stallet där hon nöjt började tugga i sig resten av sitt hö. Mongo haha..
But i looove her anyway.♥
 
lite bilder från idag.
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?