Dag 1 - Presentera dig och din häst
DATUM: 2012-11-04 | TID: 09:47:57 | KATEGORI: Julia

Jag kopierar det vi skrev från början, när bloggen startades ^^
 
 
Jag är 12 år och bor med skilda föräldrar & min kanin. 
Fotar med min Nikon D5100 som jag fick den här månaden, haha. 
Jag rider 2 gånger i veckan på Rocklunda ridskola, VRS (västerås ryttar sällskap). 
Är i stallet 6 dagar i veckan. Sköter Romadina Måndagar & Onsdagar, Capitol tisdagar & fredagar, Roberta torsdagar och rider på måndagar 4-5 och lördagar 15.30-16.30. 
Jag kommer nog skriva varje dag, men om jag inte skriver nån dag kan ni följa mig på min andra blogg: http://juliathorbergs.blogg.se/ 
Har ni några frågor? Kommentera. 
 
Romadina, eller Dina som hon kallas, är ett supersnällt sto som är född 1991. Jag vet inte hur hög hon är, men rätt så hög i alla fall, haha. Alla kan rida henne, hon är hur go som helst och gör nästan allt man ber om. 
I hanteringen är hon sjukt snäll, gör aldrig något dumt eller nått sånt. Det enda som om kan bli lite småtjurig för är när man borstar henne på magen och vid virveln, där hon är rätt kittlig. 
Jag har skött henne sen den 12 januari 2011 och har henne måndagar och onsdagar. 
Frågor om Romadina? Kommentera.
 
Capitol är en väldigt stor häst på 1,85 cm i mankhöjd, född 2003. Han kom till rocklunda som treåring och började gå lektioner hösen 2008. Han har sina sura stunder, då han inte är så mysig, men sen har han där han är hur mysig som helst då man bara vill krama om honom och inte gå därifrån. Världens bästa häst, det är vad han är! 
Jag började sköta Capitol den 22 januari 2012. 
Frågor om Capitol? Kommentera.
 
Roberta är en 21-årig fux med 2 halv strumpor på bakbenen. Hon har fått ett rykte om att hon är tjurig, bits och är elak. Inget av det stämmer! Hon är hur mysig som helst, när man väl har börjat känna henne. och sen elak? Aldrig i livet! Det är bara mot andra hästar hon kan få lite humörsvängningar eller vad jag ska säga. Annars kan hon vara helt underbar. I ridningen måste man vara bestämd från början eftersom hon kan vara rätt seg, men ändå rätt pigg ibland. Jg har skött henne sen den 16 april 2012 och jag har henne på torsdagar, Jag hade henne på måndagar också men slutade på henne för att få mer tid till Romadina. 
Frågor om Roberta? Kommentera. 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?